Billedgalleri
BMW R90S
1976
112.000 km
900 ccm
67 Hk
Pris
48.000 kr.
Kontakt
Få mere information om køretøjet eller aftal en testkørsel.
Brugerprofil
Du skal være logget ind for at se brugerprofiler og sende beskeder.
Log indBeskrivelse
Jeg har købt en MGB, og sælger derfor med blødende hjerte min R90S fra 1976. R90S motorcyklen, der reddede BMWs motorcykelproduktion. Et samlerobjekt. R90S blev produceret 1974-1976, i alt 17.455. Omtrentlige produktionstal fordelt på årgang er:
1974: Cirka 6.058 enheder
1975: Cirka 6.413 enheder
1976: Cirka 4.984 enheder. Den mindste årgang.
Pris:
Baseret på de annoncer, jeg har set på forskellige platforme (primært 123mc.dk og DBA.dk), ligger priserne på brugte BMW R-serie motorcykler (R750/, R900/90S/R100/100RS) generelt i et spænd fra omkring 30.000 til 75.000,- Hvis vi tager alle de priser, jeg har set, og laver et simpelt gennemsnit, kommer vi ud på et meget groft gennemsnit på omkring 48.000 DKK. Jeg gav 20.000 for den i Holland. SKAT ville have yderligere 20.000, og så er der blevet skiftet dele. Se listen. Så min pris er: 48.000,-
Den er købt i Amsterdam i 2009, kørt hjem og indregistreret i Danmark samme sommer. Den kører og trækker godt. En flot og dejlig cykel, som er blevet kørt, plejet og elsket. Står selvfølgelig med brugsspor (patina) efter næsten 49 år.
Der er monteret dele fra hhv. Motoren Israel, Siebenrock og Motorworks, når der skulle skiftes. Så godt vedligeholdt og gode kvalitetsdele. Den er forsøgt holdt original med få ændringer, der ikke kan ses - bortset fra gaffelbroen. Af ting der er ordnet eller skiftet:
Ny kobling, ca. 100 km siden
Ny pakdåse v. krumtap bag, da jeg nu alligevel var inde for at skifte kobling
Ny oliepumpe, begge pumpedele og låg, ca. 100 km siden
Ny olie på motor, gearkasse og kardan
Ny kontakt for neutral/frigear
Ny olietrykskontakt i motor
Nye pærer og fatninger i instrumentbræt
Nye skiver, begge
Gaffelbro
Rustfri indsugningsmanifold(er)
Karburatorerne ordnet med nye nåle, etc. Rustfri skruer
Rustfri Keihan udstødning
Den har nyere type knastfølgere, stærkere og kommer lettere af med varmen
Sammenhængende ventilholdere/-tårn fra Motoren Israel. Holder justeringen og reducerer ventilstøj, da både det nedre og øvre tårn hænger sammen. Se foto.
Nyt starterrelæ
Nyt hovedrelæ t. lys.
Nyt saddelbetræk. Ramme malet rustforebyggende inden i og lige ud over rammens kant med POR15
Nyere ‘kåbeglas’ (ca. 7 år)
Elektronisk tændning
Begge dæk i god stand, kørt ca. 4.000 km (et gæt)
Følger med:
Stort værktøjssæt medfølger. Se foto
Begge Krauser sidetasker følger med sammen med stativ
Bløde indertasker, Krauser
Div. dele fra tidligere reparationer, bl.a. afstandsstykker/shims til ventilernes vippearme
Manual til justeringer, vedligehold og reparationer
Trænger til at blive ordnet:
Forhjulet trænger til at blive balanceret. Ryster lidt v. 130 km/t
Jeg har kørt den op til 112.000 km, hvor tælleren holdt op med at virke. Den har ca. gået 115.000. Den viser lidt for langsomt km-tal.
Ur (grønne tal) i kåben er slået fra. Virker vist, men trækker strøm konstant… derfor.
Pris i alt: 48.000,- kontant/overførsel.
Den står i Hillerød.
Claus Kold
21771077
Specifikationer
- Stand
- Brugt
- Mærke
- BMW
- Model
- R90S
- Modelår
- 1976
- Type
- Classic/Nøgen
- Drivmiddel
- Benzin
- Effekt
- 67 Hk
- Slagvolumen
- 900 ccm
- Kilometertal
- 112.000 km
- Farve
- Daytona Orange
Annoncen kan være mangelfuld. Fuldstændige salgsinformationer og oplysninger iht. oplysningspligten kan fås direkte fra sælger.
Mere som dette
BMW R 1150 RT
BMW K1200RS
Honda Transalp 650


BMW K 1200 GT
BMW R 1250 R
BMW BMW R 1200 C
BMW R 1100 RT

