Billedgalleri
Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning
Varebeskrivelse
Stand: Helt ny - uåbnet/med prismærke
Emne: Psykologi og uddannelse
Forfattere: Jorun Buli-Holmberg & Sven Nielsen. Udgivet hos Klim i 2014, 1. udgave. Hæftet, 253 sider. Nypris 299,00. Helt ny bog, aldrig brugt.
Se også mine andre varer :o)
Denne bog tager udgangspunkt i princippet om differentieret undervisning, og den belyser samspillet mellem specialundervisning og ordinær undervisning
De centrale temaer er:
Organisationsteori som led i skoleudvikling
Praksisnær efter- og videreuddannelse
Bevidstgørelse af læreres tavse viden inden for specialpædagogisk professionsuddannelse
Samspillet mellem forskere og praktikere i forhold til kvalitetsudvikling af undervisningen
Indledende behandles forholdet mellem barnets opvækst og dets læring og udvikling i skolen med et særligt fokus på elevsamtalens betydning for differentieret undervisning. Samspillet mellem teori, forskning og praksis er essentielt. Forfatterne afrunder ved at pege på en række væsentlige udfordringer i arbejdet med kvalitetsudvikling af differentieret undervisning og specialundervisning.
Det er en pointe for forfatterene, at kvalitetsudvikling drejer sig om at udvikle systemer, der kan danne grundlag for individets læring og udvikling.
’Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning’ henvender sig til alle med interesse i pædagogik, specialpædagogik og læring – studerende, pædagoger, lærere, forældre og skolepolitikere.
Brugerprofil
Du skal være logget ind for at se brugerprofiler og sende beskeder.
Log indAnnoncens metadata
Sidst redigeret: 18.4.2025 kl. 23:57 ・ Annonce-ID: 9188930