Billedgalleri
Porsche 911, 2.7l motor
Varebeskrivelse
Stand: Brugt - men i god stand
Bilmærke: Porsche
Porsche 2.7l motor sælges
Lidt historie om motoren:
Jeg har kørt med denne motor i ca 12 år.
For 14 år siden købte jeg motoren og renoverede den med bl.a.:
- flugtboring af blokken
- nye overstørrelses krumtapslejer
- nye plejlstangslejer
- nye ventilstyr
- nye stempelringe
- honing af cylindre, de er nicasil
- Carrera knastkædestrammere
- Plejlstænger afvejet og ende-balanceret indenfor 1 g.
Derefter kørte jeg med den i min bil, helt original, i seks år.
I 2020 måtte den ud pga. mislyde.
Det viste sig at være flere cylinder pinbolte, der var trukket ud af blokken.
Ved den oprindelige renovering havde jeg konstateret, at der var “noget stål” i blokken omkring cylinder pinboltene, så jeg antog de var fiksede - og de kunne alle spændes til korrekt moment. Så jeg gjorde ikke yderligere ved det emne.
Jeg var derfor noget overrasket over at flere af dem alligevel viste sig at være trukket.
En nærmere undersøgelse viste, at der ved en tidligere renovering var anvendt “Timeserts”. Disse er i min optik en 2. rangs løsning - og de trak så åbenbart ud over tid.
Når jeg så alligevel havde motoren ude og helt adskilt, så lavede jeg lige lidt småting…
- “case savers” i stedet for Timecerts, disse burde ikke kunne fejle. (udført af Ingana)
- Heli-coil på alle pinbolte i blokken (udført af Ingana)
- Fræsning i topstykker til dobbelttænding (udført af DME motor)
- Nye ventiler, ved første renovering blev de ikke skiftet. Ventilstyr checket og fundet ok (udført af DME motor)
- Oil bypass modification (Google er din ven)
- Carrera 3.2 oliepumpe
- Carrera 3.2 sump-plade (after market)
- Nye JE 10.4:1 stempler og ringe
- JSR spjæld, de ypperste spjæld, der findes!
- Nye dyser
- Nye coil-on-plug tændspoler
- Knastsensor installeret
- Krumtapssensor installeret
- SC knaster med CatCams Regrind 5200132
- Knasternes leje flader drejet af til 47mm
- Knasthuse ændret til 4-lejer med ekstra oliekanal
- Megasquirt 2 motorstyring og nyt ledningsnet
- Wide band lambda sensor installeret
- Pulver lakering af motor-blik, blæser hus og øvre knastdæksler
I med den igen og glæden var stor, da den på rullefelt viste 271 hk ved 7100 omdr.
Den trækker super godt og har en flot jævn momentkurve.
Lyden fra de seks tragte, når den får gas, er rå og stærkt vanedannende!
Ved langsom kørsel og lave omdrejninger er den ganske letkørt og trækker jævnt og fint fra 1000 omdr.
Siden 2021 har jeg kørt fire sæsoner og ca. 12.000 km i den uden problemer.
Nu kan denne dejlige motor blive DIN for 150.000 kr
Hvad får du med:
- komplet motor inkl alle sensorer, generator mv
- spjæld
- luft filtre
- ledningsnet
- motorstyring
- lambda sonde
Udstødning og varme kasser følger ikke med.
Hvorfor sælge den, spørger du?
Jeg påtænker at sælge hele bilen og vil sætte bilens matching number motor tilbage i inden salg.
Derfor er denne motor nu i overskud.
Brugerprofil
Du skal være logget ind for at se brugerprofiler og sende beskeder.
Log indAnnoncens metadata
Sidst redigeret: 19.3.2025 kl. 09:48 ・ Annonce-ID: 8305429