Fantasi 37, årg. 1984, fod 37, sovepladser 7, skrogmateriale glasfiber, sejltype Bermuda Rig, bredde 3.45, dybde 1.80, Kg 9200, LWL 9.10, motor Yanmar, hk 30, diesel, hjemhavn København, Fantasi 37 fra 1984. Fantastisk kvalitets yacht bygget til world-wide cruising
Fantasi 37 er en utrolig robust båd bygget til sejlads på alle have. Båden har et gedigent deplacement, en lang køl og emmer overalt af kvalitet, som kun få yachter kan matche, selv dengang eller nu. Båden har skønne klassiske linjer med positiv agterstavn og et meget fint teakdæk.
Cockpittet er delt i to med en dicideret rorsbrønd og et separat brodæk. Alt er bygget til sikker sejlads, og selv oppe ved masten forefindes en rigtig Granny-bar, som sikrer gasten ved håndtering af sejl mm.
Denne Fantasi 37 har ligesom sine søstre en aptering af allerhøjeste kvalitet, alt er håndlavet massivt teak.
Motoren er placeret, så den er nem at servicere lige under den aftagelige nedgangs trappe.
Til bagbord for nedgangen finder man den meget veludstyrede U-formede kabys med dobbelte vaske og dobbelte køleskabe. Komfuret er i rustfrit stål og har to brændere og er naturligvis kardansk ophængt.
Over vasken er der skab til glas og kopper. Over komfuret er der skabe til tallerkener og tørvarer, og under komfuret er der et skab til gryder og pander. Der er yderligere et skuffeskab med fire skuffer og et skærebræt.
Til styrbord lige ved nedgangen finder du en sø-garderobe og overskab. Det helt rigtige sted at have sejlertøjet opbevaret.
Navigationsbordet har plads til helt udfoldede søkort. Over bordet findes der tre store skabe, kontrolpanelet, VHF-telefonen og diverse instrumenter. Selve kortbordet er en kommode med fire meget brede og dybe skuffer.
I bagbord side af salonen findes den U-formet dinette med et stort foldebord og modsat det en anden sofa. Sofaerne kan med en enkelt hynde laves om til en dobbeltkøje eller en bred enkeltkøje. Sofaerne og alle øvrige hynder er betrukket med mørkegrønt alcantara stof (2015). Over sofaerne er der bogreoler og seks overskabe, en indbygget CD/radio og højttalere. Ur og barometer i messing.
Åbning af ovenlysvindue i salonen.
Foran salonen fører en døråbning til to garderobeskabe til ophængning og en kommode med otte skuffer til styrbord og overfor denne en skydedør til toiletrummet med en håndvask om bagbord. Det er muligt at genetablere brusefunktionen her, hvis man skulle ønske det.
Forskibet har to køjer og ialt fem opbevaringsskabe, hvoraf det ene er meget stort og kan rumme selv større genstande, som sejl. Desuden er der en luge som nødudgang i forskibet.
Agterrummet med indgang bag sø-garderoben findes to skønne sø-køjer med en stor og fire mindre opbevaringsskabe. To koøjer, kan åbnes mod cockpittet fra de to køje områder i agterkabinen.
Under sofaer og køjer er der yderligere store opbevaringsrum.
Båden er iøvrigt udstyret med vandbaseret gasopvarmning overalt.
Specifikation:
Skrog og dæk af sandwichkonstruktion. Skrog og dæk limet sammen med glasfiberforstærket polyester. Blykøl indlejret i skroget.
45 mm centerbord i rustfrit stål. Ror i homogen glasfiberforstærket plast. Gennemgående bundstokke og skotter lamineret til skroget på begge sider. Skrog under vandlinjen epoxybehandlet, sidst renset og behandlet i 2019. Dæk og cockpit beklædt med 45x12 mm teaktræ.
Båden har altid været overdækket om vinteren, hvorfor teakdækket står i utrolig flot stand.
Sælger er anden ejer siden 2003, og går nu i land.
Manufacturing number: 58 (in total 82 were built)
Length: 11,20 m
LWL: 9,10 m
Beam: 3,45 m
Draft: 1,80 m
Displacement: 9200 kg
Keel weight: 3990 kg, Lead keel
Design: Knut Jacobsson
Engine: Yanmar 3YM30, 3 cyl, 30 HP freshwater cooled propeller shaft, 3-blade fixed propeller
Fuel tank: 150 L
Water tank: approx. 300 L
Holding tank: 50 l (deck discharge)
Steering wheel type wire-quadrant