Seamaster 46 – 1981 – fully upgraded Quality Blue , årg. 1981, fod 46, skrogmateriale glasfiber, bredde 4.34, dybde 1.51, Kg 20000, LWL 14.05, hk 80, diesel, hjemhavn Portimao (Faro), Seamaster 46 - 1981 - fuldt opgraderet topkvalitets Blue Water Cruiser (polsk / EU-flag).
Seamaster 46-bådene er designet af den velkendte designer Robert Perry. Seamaster er blevet kaldt en "Nauticat med ekstra alt" af gode grunde. En fantastisk stærk båd, der kan håndtere ethvert klima og farvand. Den ideelle cruiser til par eller familie, der ønsker en meget sikker og komfortabel sejlads overalt i verden. Du vil føle dig sikker, enten i Patagonien, Grønland, Middelhavet eller i det Stillehavet! ...S/Y TAO er blevet fuldt opgraderet, og Rigg, interiør, eksteriør og motor er blevet restaureret og opgraderet i løbet af de sidste år.
Seamaster 46 er en klassisk kvalitetsbåd bygget i Taiwan og er velkendt over hele verden for sit solide design, kompromisløse kvalitetstænkning og fantastiske bekvemmeligheder. Et såkaldt "dæksalon-design", der betyder stor frihed for besætningen på grund af fordelene ved god visibilitet, når du er inde i båden og undgår den typiske "kælderfølelse", du kan opleve i traditionelle sejlbåde. Cockpittet er udstyret med et "Doghouse" for at beskytte besætningen mod alt slags vejr, hvis du vælger at blive udenfor i det godt beskyttede cockpit. Indvendigt er det nyligen opdaterede salonområde med hævet
dinette med plads til 6 personer og et stort pentry/køkken, adskilt fra den store agterkahyt (du har både direkte adgang udefra agterdækket og fra salonen) og den store forkahyt. Du har naturligvis to heads/badeværelser, ensuite til kahytten i agterenden og et forude inden forkahytten. Det gør Seamaster til en perfekt "bo om bord"-båd, som er yderst behagelig at både sejle og bo i over længere tid og i alle klimaer. Agtersektionen har et unikt åbent agterområde (med Grannyrails og dør til Badeplatform), der er fantastisk til dykning, fiskeri, afslapning, spisning, søvn, last ... osv. Med 20+ tons fuldt lastet, skaber hendes vægt bekvemmelig sejlads på alle sejlområder. Hendes moment trykker hende let gennem bølger og sejler fint enda i en let brise. For et skib på over 20 tons overrasker S/Y TAO mange med sin fart under lette forhold. Hendes bund har en halvlang modificeret finkøl og desuden sikkerheden ved skegg supporteret ror. Med høje sider og høje faste rustfrie rækværk (Nye Grannyrails) og yderst stabil overdimensioneret rig er hun en sikker, stærk platform for langdistancecruising eller en virkelig behagelig liveaboard.
I denne båd har du alle faciliteter som en fuldstændig gennemrenoveret 80HP Perkins-motor, enorme vand- og dieseltanke, solpaneler, 2 invertere, et stort køkken / kabys, 2 dobbeltkahytter, 2 toiletter / badeværelser - separat brusekabine, let adgang til motor og elektriske installationer osv. Muligheden for at styre båden både udefra og indefra (via fjernstyret autopilot), skaber tryghed i hårdt vejr og giver store muligheder for at bruge båden væsentligt mere end med mange andre bådtyper.
Interiøret er klassisk smagfuldt lakeret taiwansk teak. teakgulvet har 13 lag Epifanes-lak.
Denne båd er fra 1981 og er blevet opgraderet i næsten alle dele af båden i løbet af de sidste år, såsom rig, motor, solpaneler, vindgenerator, vandgenerator, Targa, rustfrit fast rækværk (Grannyrails), skrog Coppercoated, alle søventiler og gennemføringer udskiftet med Trudesign-kompositenheder.
Første ejer var en amerikansk bådforhandler, som havde hende i 6 måneder, før han solgte den videre. Ejer nummer to sejlede fra USA til Spanien og siden lokalt i Europa. Ejer nummer tre var en britisk ejer, der sejlede hende i 5 år i Europa, indtil den nuværende ejer købte hende i 2013 i Spanien. Den nuværende ejer har gjort et enormt arbejde med båden og har i tider boet ombord, mens han opholdt sig i Europa. Han planlagde at Blue Water Cruise, men familiens situation ændrede sig, og han flyttede nu til Fjernøsten og startede et nyt liv og Business, og har derfor ikke længere tid til at sejle hende og ønsker at lade hende gå videre til nogen, der kan br...