Billedgalleri
Strategic CSR Communication Af: Suzanne C. Beckmann (red.), Mette Morsing
Varebeskrivelse
Stand: Som ny - ingen synlige brugsspor
Emne: Økonomi og handel
Produktdetaljer
Sprog: Engelsk
Sider: 304
ISBN-13: 9788757415872
Indbinding: Hæftet
Udgave: 1
ISBN-10: 8757415870
Kategori: Antologier: generelt
Udg. Dato: 1 nov 2006
Længde: 20mm
Bredde: 154mm
Højde: 230mm
Forlag: DJØF
Oplagsdato: 23 sep 2013
Forfatter(e): Suzanne C. Beckmann (red.), Mette Morsing
Bogen tegner konturerne af et nyt og centralt strategisk felt, som bliver af stadig større betydning for ledelse. Samtidig med at moderne virksomheder i stigende grad forventes at kommunikere om deres etiske og sociale ansvar, oplever lederne at strategisk CSR kommunikation er en delikat affære. På den ene side ønsker både interne og eksterne stakeholders at vide at virksomheden lever op til etiske normer. På den anden side værdsætter de ikke at virksomheden selv kommunikerer alt for tydeligt om det. Det kan let opleves som utidig selvfremhævdelse og ligefrem utroværdigt, når virksomheden selv fortæller ""hvor god den er"". Denne bog angriber problemstillingen fra mange forskellige perspektiver, og mens den beskriver nogle af de metoder og strategier som virksomheder benytter for at håndtere den svære kommunikationskunst, er bogens styrke dens kritiske refleksioner og spørgsmål til den moderne leders håndtering af den kommunikative udfordring.
Bogen trækker på indsigter fra en række teoretiske områder og discipliner som sociologi, organisationsteori, lingvistik, marketing, erhvervsøkonomi, forbruger-adfærd, medie-analyse, etik, management, branding og kommunikation. Bidragsyderne anvender disse indsigter på konkrete eksempler af de forskellige stakeholders, virksomheder bør være opmærksomme på i deres strategiske kommunikation.
Brugerprofil
Du skal være logget ind for at se brugerprofiler og sende beskeder.
Log indAnnoncens metadata
Sidst redigeret: 2.6.2025 kl. 23:13 ・ Annonce-ID: 10652675